٧ دليل مهم که كسب و كار شما به اپليكيشن هاي موبايل نیاز دارد

٧ دليل مهم که كسب و كار شما به اپليكيشن هاي موبايل نیاز دارد

در سال هاي اخير ، استفاده كنندگان از گوشي هاي هوشمند و تبلت ها به طور تصاعدي افزايش يافته اند. برنامه هاي موبايل در سراسر دنيا دربرگيرنده ي نقشي كامل و اساسي در اكثر كسب و كارها شده اند. بسياري از كسب و كارهاي موفق از اين برنامه هاي موبايل در راستاي رسيدن به اهدافي چون افزايش كارايي و يا جمع آوري اطلاعات مورد نياز شركت از مشتريان، استفاده نموده اند. اگر در پي ايجاد يك برنامه ي موبايل هستيد، مهمترين نكته اين است كه به طور دقيق مشخص كنيد اين برنامه چه منفعتي را بايد براي كار شما به ارمغان بياورد.

١- برافكندن صنعت

پذيرش عصر موبايل و ايجاد آمادگي لازم براي آينده امري حياتي است. به نقل از ويكيپديا ، “نوآوري برافكن” يعني، نوآوري هايي كه به ايجاد بازارها و زنجيره ارزش هاي جديدي مي انجامد و در نهايت با جايگزين كردن تكنولوژي جديد به جاي تكنولوژي قديمي منجر به برافكنده شدن بازارها و زنجيره ارزش هاي فعلي مي شود.

نحوه ي استفاده از برنامه هاي موبايل، بعد جديدي از كسب و كار را گشوده است. به طور مثال، اسپاتيفاي برنامه اي بود كه اصطلاحاً صنعت موسيقي را برافكند و متحول ساخت. شما مي توانيد در ازاي ٩.٩٩ $ ماهيانه، هر كجا و هر زمان بدون استفاده از حافظه ي گوشي خود، به آهنگ هاي مورد علاقه تان دسترسي داشته باشيد. سرويس به راه افتاده تبديل به خطري شد در جهت برافكندن آي تيونز.

2 – کانالی مضاعف برای کسب و کار

در طی سالیان اخیر، موبایل به نسبت به کانال های دیگر تجارت الکترونیک از ارجهیت بیشتری برخوردار است. خدمات خود یاور و یا سلف سرویس، دارای خط روندی صعودی هستند؛ از این جهت می بینیم که اکثر مراکز مخابرات، رشد سالیانه 20 تا 30 درصد را در میزان تماس های تلفنی تجربه می کنند؛ زیرا برای کانال هایی همچون وب و موبایل تقاضا ایجاد شده است. این روزها مشتریان توقع بالایی از نوع خدمات و نحوه ارائه آن ها بدون توجه به زمان و مکان دارند. یک برنامه ی موبایل می تواند مسیر حرکت و پیشرفت کسب و کار را به شما نشان دهد و همچنین می تواند با قابلیت های بالای خود به شما کمک کند تا با درک بیشتر مشتری و نیازهایش بر رقبای خود فائق آیید.

3- تقویت کردن برند

قدرت برند شما با سهم شما از بازار فروش، نسبتی مستقیم دارد. بدون یک برنامه موبایل، ممکن است شما به نظر قدیمی، راکد و به دور از روند تکنولوژی روز دنیا به نظر برسید. یک برنامه ی موبایل این فرصت را به مشتری می دهد که برند شما را تجربه کند و با آن بیشتر آشنا شود در نتیجه تجربه مشتری در برندتان افزایش می یابد. در حالی که بدون یک برنامه موبایل، این ریسک به وجود می آید که شخصی میان شما و مشتریتان قرار گیرد و روابط شما و او را تحت تاثیر خود قرار دهد. در نتیجه شما شانسی را به رقیب خود می دهید که در دنیای همواره در حال رشد تجارت، جایگزین تان شود. بهترین مثال برای برندی که با برنامه ی موبایل خود قدرتمند شد Domino’s Pizza است. اپلیکیشن موبایل پیتزا دومینوز تصوری از یک پیتزا فروشی را در جیبتان ایجاد می کند. شما می توانید با استفاده از آن منو را مطالعه کنید، پیتزای سفارشی خود را ایجاد کنید، سفارش دهید، شیوه ی حمل و پرداخت را برگزینید و حتی روند پیشرفت سفارشتان را پی گیری کنید. داشتن یک برنامه ی خوب موبایل مشتری های وفاداری را برای شما به ارمغان می آورد و مطمئنا” چشم اندازی روشن تر برای آینده کار شما به وجود می آورد.

4- افزایش کانال های درآمدی

اگر در یک برنامه ی موبایل با کیفیت سرمایه گزاری کنید، این شانس را دارید که از این برنامه به طور مستقیم درآمد کسب کنید و کانال ها و منابع درآمدی کسب و کارتان را بیشتر کنید. تعدادی از مثال های درآمدزایی از طریق برنامه ها، با روش تبلیغات درون برنامه ایی، ایجاد برنامه های پولی دارای برچسب قیمت و یا قرار دادن امکانات پولی در داخل برنامه می باشد. اصلی ترین نقطه ی قوت این برنامه ها، ارتباط یک به یک شما با مشتریتان است که تماس های داخلی بخش خدمات مشتریان را حذف می کند. علاوه بر این، برنامه ها نوعی سیستم خودکار ایجاد می کنند که اتلاف وقت و اشتباهات اداری را کاهش می دهد.

5- رقابت در سطح جهانی

مهمترین بخش کسب و کار شما مشتریانتان هستند. حضورتان را محسوس کنید با بودن در جایی که مشتری هایتان هستند! موقعیت کسب و کار خود را مستقل از مکان و زمان کنید. زمانی که بیشتر مشتریانتان مصرف کنندگان مشتاق گوشی های هوشمند و تبلت ها هستند، قطعا نمی توانید خود را از آنها دور احساس کنید. یکی از راه های خوب هدف گیری مشتریان، افزودن سیستم ردیابی موقعیت در برنامه است. مشتریان خود را از آخرین معاملات و تخفیف های حاضر در نزدیک ترین مغازه، مطلع سازید تا آن ها را به حرکت وا دارید. یک برنامه موبایل کامل و جامع به شما و مشتری این امکان را می دهد که هرکجا و هر زمان با یکدیگر در ارتباط باشید.

6- بازخورد آنی

از بزرگترین مزایای برنامه ی موبایل، حجم بالای اطلاعات دقیقی از مشتریان است که می توانید از طریق آن کسب کنید. ما در عصری زندگی می کنیم که مشتریان عینا ” پادشاه ” هستند و برنامه موبایل شما کمکتان می کند که راهی را که باید در پیش بگیرید بهتر درک کنید. شما با بررسی مکان، آمار و نیازهای آنان می توانید امیدبخش ترین چشم اندازها و هدف هایتان را شناسایی کنید . تمام این آمار و ارقام می توانند شما را در جهت ارتقای تولیدات و خدمات، شناسایی فرصت های جدید شغلی، توسعه ی محصولات پیشرفته و جدید و مهمتر از همه درک بهتر مشتریان و در نتیجه ی آن مواجه شدن با نیازهایشان با کارایی بالاتر و حرفه ای تر یاری نمایند.

7- تکرار معامله با شما

مشتری را تصور کنید که با شما در گذشته معامله کرده است. وی به برنامه ی موبایل شما و خدمتی که می توانید از آن طریق ارائه دهید علاقه مند شده است و قصد دارد در خرید و یا معامله ی بعدی از آن بهره ببرد. در این مورد خاص، برنامه ی شما نقش بسیار مهمی در حفظ کردن مشتری تان بازی کرده است و از دلایل کلیدی ادامه و گسترش معاملات او با شما است. با تخمین، 83 درصد از استفاده کنندگان گوشی های هوشمند روز خود را با نگاه کردن به گوشی ها و استفاده از برنامه های مختلف آغاز می نمایند ، زیرا عملی آسان تر و سریع تر نسبت به ورود به وب سایت ها از طریق جستجوگر صفحه ی کامپیوتر است. تماس هایی در جهت بررسی رضایت مشتری و یا فرستادن یک ایمیل بهتر است و یا برقرای ارتباط با او تنها با نگاه کردنش به صفحه ی گوشی؟ با طراحی هوشمندانه یک برنامه موبایل می توانید وارد مرحله ی جدیدی از ارتباط با مشتری هایتان شوید.

 

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *